Aprílový den v 5.A

13.4.2022 10:28

1. duben byl ve třídě 5.Aplný zábavy :) Jak se dětem dařilo? Dočtete se v tomto článku.


I když mají naši páťáci ruce i hlavy plné náročného učiva, občas je dobré tzv. vypustit a trošku si ten školní život zpestřit.

Tak tomu bylo i v pátek 1. dubna, kdy si naše třída užila aprílových a jiných zábavných aktivit.

Nejprve žáci dostali „aprílový testík“ čtenářské gramotnosti (foto 1). To ještě nikdo z nich netušil, že je třídní učitelka hodlá tzv. doběhnout. Zásadní bylo pozorné čtení podle pokynů. Nikomu však nepřišly neobvyklé instrukce zvláštní, a tak se nechali napálit úplně všichni… Tak snad příště! Nechali byste se také oklamat?

Poté si děti zahrály na detektivy v rámci slohové výuky. Přiřazovaly k sobě různé obličeje a vhodné popisy. Jeden obličej jim zbyl, a ten se pokoušely popsat. Padaly výrazy jako „pusa od ucha k uchu“, „nosí vánoční náušnice“ nebo „osoba, která vypadá jako psychopat“… Nasmáli jsme se všichni. Jak byste tento obličej popsali vy? (foto 2)

V přírodovědě jsme začali probírat lidské tělo, takže úvodní skupinová aktivita polepení dobrovolných modelů a modelek byla jasnou volbou. Poradili si všichni naprosto perfektně a aktivitu opět doprovázely salvy smíchu. (foto 3, 4, 5, 6).

V druhé části aprílového dopoledne jsme se vydali do místního Alberta na „inspekci“, jejímž účelem byla práce s novou látkou z matematiky v oboru desetinných čísel. Nedílnou součástí byl rozvoj finanční gramotnosti. Do připraveného pracovního listu si žáci zapisovali ceny různého zboží a u toho se všichni chovali opravdu vzorně a důležitě. Motivací byl plán „oklamat“ personál, že takto děti běžně v obchodech nevystupují. Domníváme se, že se nám to podařilo, naši mladí „inspektoři“ si dokonce vysloužili pochvalu od místních zaměstnanců, kterým tímto děkujeme za trpělivost a ochotu.

U pokladny se nám stal nemilý zážitek, když si některé děti vyložily obsah nálepky „Za 1. nákup 100 Kč zdarma“. To, že se jednalo o instalaci aplikace zmíněného obchodu, si již žáci nedočetli. Běžní nakupující sice rádi nebyli, když jeden z žáků musel vracet část zboží, na které neměl peníze, ale pro výuku finanční gramotnosti bychom těžko hledali lepší příklad. A v rámci aprílového dne naprosto dokonalý neplánovaný „žert“.  Na aktivitu s desetinnými čísly navážeme v následujících hodinách matematiky ve škole. Určitě se nám s nimi bude lépe pracovat, když jsme si vše vyzkoušeli v praxi. (foto 7, 8, 9)

Snad se všichni shodneme, že je skvělé, když škola není vždy jen „nuda“, a že jsou i dny, kdy nás baví o něco víc než obvykle. A to je jen dobře.

 

Kateřina Ježová, třídní učitelka

Pavlína Vodičková, asistentka pedagoga